FODMAP dijeta za bezbolnu probavu

Ako patite od probavnih problema, svaki obrok vjerojatno vam je barem malo stresan jer ne znate hoćete li i ovaj put osjećati teške bolove tijekom probavljanja hrane. Vjetrovi, nadutost, proljev, zatvor i grčevi sve su česti simptomi s kojima se muče mnogi, a najbolje rješenje je FODMAP dijeta koja regulira vašu prehranu.

Relativno je jednostavno za praćenje i ako se budete držali svih pravila, trebali biste vidjeti odlične rezultate u relativno skoro vrijeme.

FODMAP dijeta je jednostavna
FODMAP dijeta regulira vašu prehranu

Vrijeme je za FODMAP dijetu

Simptomi poput vjetrova, nadutosti, zatvora, proljeva, bolova i grčeva u trbuhu, žgaravice i sličnog usko su povezani sa sindromom iritabilnog crijeva (skraćeno IBS), koji muči sve više i više ljudi danas. Razlozi tomu mogu biti razni:

  •  Loša prehrana
  •  Stres
  •  Manjak kretanja
  •  Genetičke predispozicije

Ne postoji bolji lijek za rješavanje takvih negativnih utjecaja po probavni sustav od pažljivog odabira namirnica koje ćete konzumirati, a u tome najviše može pomoći učinkovita FODMAP dijeta – posebno kreiran režim ishrane koji će pomoći vratiti ritam u vašu probavu.

Održiv način prehrane

FODMAP dijeta nije jedna od onih dijeta koje će u kratkom vremenu rezultirati velikim promjenama težine, ali su na duge staze neodržive (ili pak imaju i negativan utjecaj na zdravlje cjelokupnog tijela). Radi se o jednostavnom planu prehrane koji pomaže da se iz svakodnevne prehrane izbace sve namirnice koje mogu uzrokovati probleme te da se one zamijene opcijama koje smanjuju bolove. 

FODMAP je zapravo skraćenica u kojoj se skrivaju svi ugljikohidrati koje je kod IBS-a potrebno izbjegavati: 

  • Fermentirajući ugljikohidrati
  • Oligosaharidi
  • Disaharidi
  • Monosaharidi
  • Polioli

Svi ovi ugljikohidrati za mnoge ljude predstavljaju svakodnevne obroke, no palite li od IBS-a također mogu uzrokovati i velike probleme.

Dijeta u nekoliko koraka

Uvođenje svake promjene u ishranu zahtijeva određenu razinu prilagodbe i pažnje, no zbog odličnih rezultata i manje bolova, FODMAP dijeta uklopit će se u vaš život bez mnogo muke. FODMAP dijeta zapravo je jednostavna, jer je potrebno samo izbjegavati namirnice koje u sebi sadrže neke od FODMAP ugljikohidrata. 

Video: Pokretanje FODMAP dijete: 12 savjeta koje bih voljela znati prije!

Popis namirnica može se činiti dug, te se na njemu nalaze i mnoge svakodnevne namirnice poput jabuka, smokvi, luka, češnjaka, sireva, jogurta, mlijeka, graha, graška, meda, piva, vina i sirutke. Ipak, jednom kada primijetite razliku koju FODMAP dijeta čini vašem organizmu izbjegavanje ovih namirnica bit će jednostavno i bit ćete sretni što vam se konačni regulirala probava.

Komentari su onemogućeni.