Kako pravilno trčati?

Jednostavni savjeti za pravilno trčanje bez povreda

Ako želite rekreativno da trčite, a ovo vam je ujedno i prvi put da trčite poslije dužeg vremena morate se pripremiti. Vaša priprema bi trebala da se sastoji od brzog hodanja jedno 30 minuta svaki dan i 5 minuta trčanja. Kako dani prolaze povećavajte trčanje za 5 minuta, a smanjujte brzo hodanje. Pri tome je važno da znate kako pravilno trčati. Da bi pravilno trčali bez da se povrijedite, evo pravila koje morate poštovati:

  • Vaša odjeća ljeti bi trebala da bude lagana – majica kratkih rukava i šorc će vam biti sasvim dovoljni. Zimi nosite što više slojeva. Toplina će se zadržavati između njih i biće vam toplo. Nemojte ni slučajno da nosite jaknu jer u njoj nećete moći pravilno trčati, oznojićete se, a kad je skinete vrlo je moguće da ćete se prehladiti ili još gore – zaboliće vas kičma.
  • Dok trčite vaši zglobovi, koljena i leđa trpe težinu i do 3 puta veću od vaše. Ukoliko ne želite povredu, jedna od ključnih stvari u trčanju jesu kvalitetne patike. Ovo je vaša jedina investicija u trčanju, ali vjerujte isplatiće vam se.

Čuvajte svoje zglobove, trčite pravilno

  • Ovo pravilo sigurno znate, a to je da trebati jesti sat vremena prije bilo koje fizičke aktivnosti.
  • U toku trčanja obavezno pijte vodu, jer dok trčite vaš organizam znojenjem gubi dosta tekućine. Čim osjetite žeđ, znajte da je nastupila dehidracija i da tijelo želi vodu.
  • Ne zaboravite na pravilno disanje! Udišite kroz nos, a izdišite kroz usta.
  • Dok trčite nemojte glavu spuštati i gledati u zemlju. Glava treba da vam je uspravna, a vaš pogled da vas vodi. Ovako ćete imati ispravljenu kičmu i vrat. Ramena držite opuštena, ako ih zategnete to će vas brže umoriti. Ruke bi trebale da vam budu savijene oko 90 stepeni, a podlaktice držite pored tijela i ravne sa podlogom na kojoj trčite. Dlanove blago savijte u šaku, ali nikako ne stišćite. Gledajte da ne nosite ništa u rukama (vodu, telefon). Kukovi treba da budu ispravljeni, bez savijanja tijela naprijed i nazad. Torzo treba da bude ispravljen, bez savijanja, a  trbušne mišiće stegnite. Dok trčite pravite manje korake, a koljena blago odižite od zemlje. Kada vam stopalo dodirne tlo, neka to bude prvo petom, pa sredinom stopala  pa se onda jače odgurnite prstima.

Vedro u rekreaciju

Kada trčite nastojte da izbjegavate trčanje po betonu zbog zglobova.  Ukoliko trčite u paru s nekim ko ima kondicije, nemojte ga pratiti jer je njegov ritam trčanja drugačiji od vašeg. Tako ćete se brzo umoriti, a i povrijediti. Osim što ćete probuditi svoje tijelo, trčanjem smanjujete  stres, poboljšavate izgled kože, smanjujete rizika od raka, te gubite kilograme. Ukoliko vam je lakše i zanimljivije slobodno slušajte muziku uz trčanje. Ona će vas dodatno motivisati i pokrenuti. Sad kada znate sva pravila, spremnite se za trčanje.

Komentari su onemogućeni.